De andere kant van de wereld

Santiago de Chili

Inmiddels alweer een week terug in Nederland, maar jullie hebben nog een verslag tegoed vanuit Santiago.

Santiago, alweer de eindbestemming van mijn reis.Vrijdag ochtend 24 april om 7uur komen weaanop het busstation.We hebben dit keer goed kunnen slapen in de bus en doen een poging om met de metro naar het centrum te komen. Het lukt ons uiteindelijk om in de 5e metro in te stappen met groot ongenoegen van de andere passagiers door de bagage die we meenemen. Midden in het centrum stappen we uit de metro en gaan opzoek naar het uitgekozen hotel/hostel. Het hotel is gelegen in de wijk Londres in een straatje met kinderkopjes en grote oude gebouwen. Een erg mooie omgeving en een prettige lokatie om vanuit hier de stad te gaan verkennen.

Gelukkig kunnen we om 8 uur direct onze kamer in en na een heerlijke douche lopen we voor het eerst de stad Santiago in. We gaan eerst een kijkje nemen op de Plaza Armas en we lopen natuurlijk de vele onmisbare kerken in die de stad rijk is. Voor het eerst sinds lange tijd kunnen we weer genieten van de zon en dit doen we met een heerlijk drankje op het terras. Die dag doen we het verder erg rustig aan om bij te komen van de reis en gaan we 's avonds om de hoek van het hotel eten in een goed restaurant. De laatste dagen van mijn vakantie wilde ik nog graag profiteren van de heerlijke vlees gerechten en dus kiezen we voor een gezamenlijk stoofpotje. Het eten isom te genieten.

Na een goede nachtrust gaan we op zaterdag naar het groene hart van de stad Santiago, het park Metropolian op de berg Cerro San Christobal. Deze berg wordt door vele fietsers beklommen, wij kiezen voor een treintje dat ons naar de top brengt. Vanaf de top hebben we uitzicht over de stad, hoewel dit aardig belemmerd wordt door de smog laag. In de verte kunnen we nog net de bergen van de Andes onderscheiden, maar hetgeen we zien is vooral grauw, grijs (de smog) met aan de bovenaan de lucht een klein beetje blauw. We brengen de hele dag door in het park Metropolian en gaan tegen het eind van de middag weer naar beneden voor een rondje door de wijk Barrio Bellavista. Dit is een van de uitgaanswijken van Santiago en dat is om 6 uur op zaterdag avond ook duidelijk zichtbaar. De terrassen en cafés zitten al aardig vol. Wij maken het die avond niet laat, door het vele reizen zijn we aardig moe geworden en besluiten we om vroeg te gaan slapen.

Op zondag gaan veel van de inwoners van Santiago naar de kerk. Daar komen we snel achter als we op zondag naar de wijk Barrio Brasil willen gaan. Op straat is er weinig te beleven en in de kerken die we binnengaan is in veel gevallen een mis aan de gang. We besluiten daarom die dag meerdere kerken te bezoeken en gaan al snel weer terug naar het centrum. Daar bezichtigen we nog wat grote gebouwen (waar voornamelijk banken in gehuisvestigd zijn)en nemen we nog een kijkje in het park Santa Lucia. Dit parkis tevens op een berg gelegen maar dan midden in het centrum. Om toch nog wat meer activiteit in deze dag te brengen besluiten we 's avonds om naar de bioscoop te gaan. We kiezen voor de film Slumdog millionaire die in het Engels gesproken wordt en in het Spaans ondertiteld. Een geslaagde avond onder het genot van een grote bak popcorn

Laughing
.

De laatste dag van mijn vakantie doen we nog een poging om te profiteren van de veel goedkopere luxe artikelen die hier te koop zijn. We bezoeken daarom een groot shopping centre in een van de buitenwijken van de stad.Een groot contrast met het centrum van de stad en na een kort rondje in deze kille en koude halvertrekken we daarom weer snel terug naar het hart van de stad. Helaas niet geslaagd voor ons doel, maar dat doe ik dan wel weer een keer in Nederland. 's avonds hebben we genoten van ons laatste diner samen en lekker nagepraat over een zeer geslaagde reis door Patagonie.

Dinsdag 28 april was het dan echt tijd om te vertrekken en om 10 uurgaan we samen met een taxi busje naar het vliegveld. Helaas kreeg ik daar geen goed nieuws, door technische problemen zou mijn vluchtlater vertrekken. Gelukkig had ik de avond ervoor mijn online check-in gedaan en kon ik in iedergeval snel mijn bagage afleveren aan dieene lege balie. Ik moest er niet aan denken om achteraan in die lange rij te gaan staan. Nadat ik afscheid heb genomen van Hilde en we elkaar een goede reis hebben gewenst ben ik uiteindelijkmet2 uur vertraging vertrokken uit Santiago. Ik had weer zin om naar huis te gaan!

Met een uiteindelijke vertraging van 7 uur ben ik op woensdag 29 april weer goed aangekomen in Nederland. Vermoeid maar voldaan na een onvergetelijke reis door de prachtige natuur van Patagonie!

Ik wil jullie bedanken voor het lezen van mijn reis weblog. Ik vond het erg leuk om jullie berichtjes tijdens mijn reis te lezen. Ik hoop dat jullie van de verhalen hebben genotenzoals ik en Hilde van onze reis door Patagonie hebben genoten.

Groetjes, Marieke

Reacties

Reacties

Pieter

Hoi Marieke,

Fijn dat je weer veilig in den lande bent! En gelukkig is de reis geslaagd geweest. Niet te kort?

Groetjes

Pieter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!