De andere kant van de wereld

Bij Jules in Douala

Hallo allemaal,

Een eerste bericht vanuit Douala! Na een goede vlucht van 6,5u zijn we geland in Douala. De warmte kwam ons daar meteen tegemoet. Alsof je tegen een verwarming aanloopt. Jules, onze gastheer, stond ons daar op te wachten om ons door de drukte heen naar de auto en uiteindelijk naar de Procure (Mission Catholique) te brengen. Daar aangekomen waren er voor ons twee kamers beschikbaar met airco. Die is ook van harte welkom in dit zware klimaat.

Na een relatief goede nachtrust zijn we de volgende dag naar Limbe gegaan. Op zondag is er weinig te doen in de stad en Jules had al een dagje uit gepland voor ons. Een stadje aan de uitlopers van de Mount Cameroon aan de Atlantische oceaan. Een zwart strand! Heel bijzonder en gevormd door de lava stromen van het zwart verweerd gesteente. Zelfs in zee dwarreld overal zwart zand. Een heerlijke ruige branding met hoge golven en een lang strand. De weg er naartoe was nog veel specialer en indrukwekkender. Eerst de stad uit door de quartiers. Overal langs de weg werkplaatsen en alles is er te koop. Je moet je er niet al te veel van voorstellen, het zijn allemaal kleine hutjes waar het gebeurd. Vervolgens vele plantages van o.a. rubberbomen (hevea), bananen en oliepalmen. Dichter naar de Mount Cameroon veranderd het landschap, ruwer, heuvelachtiger en meer bebost. We passeren kleine dorpjes en een lava stroom van rotsblokken die net over de weg is gekomen, waardoor de weg nu is een stukje is omgelegd.

Vandaag zijn we een oude zuster op wezen zoeken van 89 jaar die met een andere Hollandse zuster in een krotten wijk woont van ca. 300.000 inwoners als enige blanken en nog steeds goed werk doen. Vanmiddag lekker even gezwommen in het zwembad op de Procure. Daarna een rondje door de stad, waar je in korte tijd zeker 5000 taxi motors tegen komt.

Nu tijd om te gaan eten. We hebben geluk met even een korte verbinding. Tot de volgende keer weer!!

Groetjes Kees en Marieke

Brian en Hanneke

Hey vakantiegangers,

Leuk van jullie wat te lezen. We zitten toevallig net achter de PC en hoorden een berichtje binnen komen. Dat bekijken we natuurlijk nog even voordat ik naar de repetitie van de harmonie ga.

Nog maar twee dagen op pad en alweer van alles beleefd. We zijn benieuwd naar de foto's. Wat zal dat worden voor de rest van de reis.

Fijn dat het weer goed is. Ondanks dat het klimaatverschil met Nederland nu erg groot is kunnen jullie hier vast snel aan wennen.

Bij ons gaat het weer kouder worden voorspellen ze. Dus de aankomende ijsperiode missen jullie. Maar daarvoor in de plaats maken jullie heel wat mee, net als wij vorig jaar :-)

We houden contact en wensen jullie een hele goede jaarwisseling.

Brian en Hanneke

Riky

Ik heb jullie verhaal met plezier gelezen. Heel fijn dat het goed gaat. Ik wilde jullie vertellen dat het sms'je goed is aan gekomen via de mobiele telefoon, maar ik kan geen berichtje terug sturen ,het wordt niet verzonden op dat nummer. ik heb het wel geprobeerd. Ik wens jullie voor de komende dagen een goede reis , en een goede jaarwisseling. Tot de volgende keer. Veel liefs en groeten . Mam

Leonie

Leuk om van jullie te horen,
ben stiekem toch wel jaloers als ik dit verhaal zo lees.
Ben benieuwd naar de foto's.

Grz. Leonie, Helmut

Kus en Knuffel van JOY en BRETT

Martin van Dijk

Ben blij dat jullie zijn aangekomen......
Veel plezier en kom niet te bruin terug!
SUC6

groetjes Martin

Nanette

Super om jullie eerste avonturen te lezen!
Heel veel plezier op deze bijzondere reis!

Groetjes,
Nanette